Abur cubur tüketimi arttı!

Koronavirüs nedeniyle evlerinden çıkamayan vatandaşın abur cubur tüketimi arttı.

Koronavirüs ile mücadele kapsamında yürürlüğe giren yasaklar ile birlikte birçok vatandaşın yeni normale alışmasında birçok alışkanlığı ile birlikte yeme içme alışkanlıkları da değişti. Koronavirüs salgını nedeniyle izole bir hayatın yaşandığı bu günlerde evlerinden çıkamayan vatandaşın abur cubur tüketimi de arttı.

Bisküvi, şeker,cips, çikolata gibi ürünlerin özellikle çocuklar tarafından tüketiminin arttığını belirten vatandaşlar; “Koronavirüsün hayatımıza girmesi ile beraber bizler evlerimizden çıkamaz olduk. Evde de canımız sıkılınca yemek yeme düzenimizde alt üst oldu. Pasta, börek ya da abur cubur tüketimimiz arttı. Eskiden bir şekilde oyalanıyorduk. Dışarıya çıkıp geziyorduk. Eş, dost, akraba ziyaretleri de yapıyorduk. Ancak şimdi her şey değişti. Alışkanlıklarımız değişti. Çalışan biri olarak mesaim bitince evime gitmeden önce ille de markete uğruyorum ve çayın yanında yemek için bir şeyler alıyorum. Evde çocuklarda bir şeyler bekliyor mecburen onlarında isteklerini yerine getiriyoruz. Bisküvi, şeker,cips, çikolata gibi abur cuburları çocuklarımız yemek istiyor. Mecburen alıyoruz. Evet biliyoruz ki sağlıksız şeyler tüketiyorlar. Ancak yapacak bir şeyimiz de kalmadı. Çocuklar online eğitimle beraber adeta sosyal hayatları da kalmadı. Evde sıkıldıkları için sürekli abur cubur yemek istiyorlar.

Aslında pandemi dönemimde sosyal hayatımız kalmadı. Evlerden çıkamaz olduk ve yeme içme alışkanlıklarımız da sosyal hayatımıza göre şekillendi. pandemi dönemi nedeniyle abur cubura olan eğilimimiz arttı. Eskiden çocuklarıma derdim ki abur cubur yeme faydalı şeyler ye ama bu pandemi bizlerin yeme içme alışkanlıklarını da yok etti. Yerle bir etti. Resmen kilo aldık. Sağlıksız besleniyoruz. Can sıkıntısı nedeniyle bunları yaşıyoruz. Özellikle Cuma günü başlatılan ve pazartesi günü sona eren kısıtlama günlerinde ise evde tv karşısında ya da kitap okurken sürekli abur cubur yedik ailecek. Sonumuz hayırlı olsun umarım bu koronavirüs insanları obeze çevirmeden biter gider de bizlerde rahat bir nefes alırız.” şeklinde konuştular.

Market alışverişinin en yoğun saati 19.00 olarak tespit edildi

Perakende sektörünün ölçümlenemeyen en büyük alanı olan bakkal, büfe ve küçük marketlerden oluşan geleneksel perakende kanallarının alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak kaydederek satış analizaraştırmalarına göre sokağa çıkma yasakları öncesinde alışverişler son güne kaldığı belirtiliyor. Sokağa çıkma yasakları başlamadan önce yüzde 29 alkolsüz içecek, yüzde 13 bisküvi, kek, gofret, yüzde 12 ile kahvaltılık, yüzde 11 ekmek ve yüzde 5 ile kuruyemiş alındı. Yasakların bitimini takip eden ilk günler olan son haftalarda ise vatandaş gıda alışverişine koşmadı. Genellikle de market alışverişinin en yoğun saati 19.00 olarak tespit edildi.

Atıştırmalıklar Torbaya Girdi

En çok tercih edilen ürünler ekmek, su, süt, makarna gibi temel gıdalar olurken, ikinci sokağa çıkma yasağının son gününde ise bisküvi, kek, çikolata, kuruyemiş gibi atıştırmalıklar satın alındı. Yapılan alışverişlerde en fazla artış dondurmada görülürken her iki sokağa çıkma yasağı öncesinde makarna alışverişi azaldı. Koronavirüs sürecinde genel alışveriş trendi olan temizlik ürünleri dışında bu kez kahvaltılıklar, kuruyemiş (hurma vb.) ve atıştırmalıkların satışlarında artış yaşandığı gözlemlendi.

Ayrıca Kontrol Edin

Tarihi eser kaçakçısı yakalandı Yusufeli’nde tarihi eser kaçakçılığı operasyonunda toplam dört adet tarihi eser ele geçirildi.

Artvin-Yusufeli İlçe Jandarma Komutanlığı ve İstihbarat Şube Müdürlüğü personelinin katılımıyla 3 Şubat 2021 günü, icra …