Artvin’de 3 Büyüklüğünde Deprem

 

Afet ve Acil Durum Yönetimi Deprem Dairesi Başkanlığı resmi web sitesinden yapılan açıklamada merkezi Artvin Şavşat Yoncalı ve Pınarlı köyü olduğu 7 kilometre derinlikte 3.00 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

13 Şubat Perşembe saat 21.53 olarak kaydedilen deprem bölgede çok fazla hissedilmese de AFAD’ın uyarısı vatandaşları tedirgin etti.

Yoğun kar yağışının da devam ettiği Artvin’de olası büyük bir depreme ne kadar hazırlıklıyız sorusunu akıllara getirdi.

Karadeniz Bölgesi Diri Fayları

Karadeniz ve çevresi, düşük depremselliğe sahip bir bölge olarak tanımlanmakta olup, en önemli depremsellik Karadeniz ile ilintili değil, KAF gibi geniş çaplı bölgesel kırıklar ile ilişkilidir. Karadeniz’ in depremselliği oldukça düşük ve kabuksaldır. Sıkışma tektoniğinin oldukça belirgin olduğu kuzeydoğu kıyıda bindirme mekanizmasına sahip depremler oluşmaktadır. Güney kıyı ise neredeyse tamamen asismik olup bir pasif kıyı olarak tanımlanabilir. Güneyden kuzeye olan tüm sıkışma gerilmesi, KAF’ ın geniş çaplı sismik aktivitesi tarafından boşaltılır. Sonuçta oluşan gerilme alanı, Karadeniz’ in bir sıkışma çöküntüsü olduğu ve Kafkas kıtasal kabuğunun Karadeniz’ in okyanusal kabuğuna bindirme yaptığı yönündeki görüşle oldukça uyumludur. Deprem odak mekanizmalarının ve atım vektörlerinin incelenmesi Doğu Anadolu ve Büyük Kafkaslar’ ın deformasyon şeklindeki temel farklılığı ortaya koymaktadır. Büyük Kafkaslar’ da odak mekanizmaları bindirme tipindedir. Büyük Kafkaslar’ daki sıkışma, güney yamacındaki bindirmeler sistemi ile açıklanır. Kafkaslar’ daki tüm depremler kabuksaldır ve deprem odaklarının büyük çoğunluğu 20 km seviyesine toplanmışlardır (Dondurur, D.2008)

KARADENİZ BÖLGESİNDE MEYDANA GELEN ALETSEL DÖNEM (M ≥ 5.0) DEPREM AKTİVİTESİ:

Aletsel Dönem Depremleri: 3 Eylül 1968 Bartın Ms=6.5, 23 Aralık 2012 Karadeniz Açıkları Gürcistan Mw=5.8 depremleri.

 

Ayrıca Kontrol Edin

Otobüs Kazalarının Önlenmesine Yönelik Toplantı Yapıldı

İçişleri Bakanlığımızca “Trafik Güvenliği Uygulama Politika Belgesi” uygulamaya konularak trafikte sürücü, yolcu ve yaya olarak …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir